Stemmer det at utgiftene for Kjoskrysset har økt til 390 mill? Hvor mye av økte utgifter for Kjoskrysset vil bli belastet Byvekstavtalen?
Kan FU få en redegjørelse for sammensetning av kostnadsbildet og verdien av tiltaket nytt Kjoskryss ift fremkommelighet på strekningen Andøykrysset - Trekanten (ref konsekvensanalyse fra 2012 og senere beregning gjort av Bydelsrådet i samarbeid med TØI, begge slår fast at trafikken inn mot Vågsbygd sentrum vil øke med rundt 20%.). (Ref. også rekkefølgekrav i områdereguleringsplan for Kroodden fra 2014, som krever en generell oppgradering av Vågsbygdveien fra Lumber til Andøykrysset opp imot det som nå ser ut til "kun" å bli en oppgradering av Kjoskrysset)
Kan det i lys av av kostnadsutviklingen være aktuelt å redusere omfanget av Kjoskrysset? Også dersom utbyggingene på Kroodden ikke skulle bli realisert? (ref avtale med utbygger og forlenget undersøkelsesperiode (forlenget med ett år til juni 2025)
Kan vi få informasjon om hvordan Byvekst porteføljen, altså de infrastrukturmidler som er avsatt til tiltak som fremmer buss, sykkel og gange er planlagt underlagt demokratisk styring?