Kommunedirektørens forslag til budsjett - og økonomiplan 2026-2029
Innstilling frå formannskapet
- Kommunestyret vedtek framlegg til budsjett – og økonomiplan 2026 – 2029 slik det føre i kommunedirektøren si innstilling med endringar i vedlagte oppsett. Jf. kommunelova § 14-3 fjerde ledd vert formannskapets framlegg til årsbudsjett og økonomiplan lagt ut til offentleg ettersyn i 14 dagar.
- Den kommunale skatteøyren vert fastsett til dei maksimalsatsar som Stortinget vedtek.
- Kommunestyret vedtek følgjande for eigedomsskatteåret 2026 i Seljord kommune:
- For eigedomsåret 2026 skal det skrivast eigedomsskatt på kraftverk, vindkraftverk, kraftnettet og anlegg omfatta av særskattereglane for petroleum, jf. eigedomsskattelova § 3 første ledd bokstav c, såkalla «energianlegg».
- Den alminnelege eigedomsskattesatsen for skatteåret 2026 er 7 promille jf. eigedomsskattelova § 11 første ledd.
- Eigedomsskatten vert skriven ut i tre terminar, jf. eigedomsskattelova § 25 første ledd, med forfall 20.mars, 20.juli og 20.november.
- Kommunestyret vedtek løyvingar og finansiering i økonomiplanen sin investeringsdel, deriblant for investeringsbudsjettet 2026, slik det går fram av oppstillinga løyvingsoversyn etter § 5-5, 1. og 2. ledd som vist i det framlagde budsjettdokumentet frå kommunedirektøren. Kommunestyret vedtek ei låneramme på kr 8 550 000 til finansiering av investeringsprosjekta, og med nedbetalingstid tilpassa levetida på dei lånefinansierte driftsmidlane. Kommunedirektøren får fullmakt til å ta opp lån innafor denne ramma, og i tillegg låneopptak for kr 10 000 000 til startlån i 2026.
- Kommunestyret vedtek løyvingar og finansiering i økonomiplanen sin driftsdel, deriblant for driftsbudsjettet 2026, slik det går fram av oppstillinga løyvingsoversyn drift etter § 5-4, 1. og 2. ledd som vist i det framlagde budsjettdokumentet frå kommunedirektøren.
- Kommunale avgifter vert vedtekne etter prinsippet om sjølvkost. Innan VARFS-området (vatn, avløp, renovasjon, feiing og slamtømming) vert sjølvkost rekna ut i frå prinsippet om 100 % dekningsgrad. Andre kommunale prisar og gebyrsatsar blir vedtekne slik det går fram av Gebyroversikten.
SFO og sommarskulen:
H, FrP og AP meiner det er heilt nødvendig med eit SFO-tilbod for familiar i kommunen i feriar. For å løyse utfordringane knytt til SFO ynskjer vi at Kommunedirektøren ser på ei løysing der SFO i feriar skiljast ut frå det ordinære og lovpålagte SFO-tilbodet. Ein kan vurdere både auka foreldrebetaling og noko redusert opningstid i feriar for å sikre eit stabilt tilbod, og ein sett same krav til antall påmeldte born både i Flatdal og Seljord. Vi ber også Kommunedirektøren gå i dialog 71 med dei ansvarlege for sommarskulen om at denne bør gjennomførast i vekene det ikkje vert gitt tilbod om SFO.
Lærlingar: H, FrP og AP ynskjer å reversere kuttet i antall lærlingar i Kommunedirektøren sitt forslag til budsjett og økonomiplan. Vi meiner det er av stor betydning for kommunen å kunne tilby lærlingplassar innan ulike fagområde, både med tanke på rekruttering, ekstra hender inn i tenestene og som eit tiltak for å sikre unge menneske ein veg inn i arbeidslivet. Posisjonspartia er også positive til å auke antall lærlingar dersom kommunedirektøren ser det som hensiktsmessig i åra som kjem.
Mjølkerampa/ungdomshus: Til tross for at Seljord, som ein av mange kommunar, må flytte midlar frå oppvekst til helse og omsorg grunna den demografiske utviklinga, meiner posisjonspartia at det er avgjerande å halde fram med satsinga på gode og førebyggjande tilbod for born og unge. Mjølkerampa vil vere i drift fram til utgangen av 2026, og vi ynskjer allereie no å signalisere at det vil komme ei bevilgning til vidareføring av eit ungdomshus i kommunen. Posisjonen vil derfor sjå på alternativ som sikrar vidare drift frå 2027 fram til kommunestyremøtet i desember.