Tvedestrand kommunestyre stiller seg i hovedsak bak planen. Det må etableres økonomiske rammer som insentiv for kommunene til å jobbe mot realisering av målene.
Tvedestrand kommunestyre er bekymret for de sterke føringene regionplanen kan legge på det kommunale selvstyre, især med tanke på arealdisponering.
Flere kollektivreisende tar toget, og vi er nærmere en kobling av Grenlandsbanen og Sørlandsbanen. Mer av godstrafikken er kommet over på sjø og bane. Det er enkelt og attraktivt å reise kollektivt, gå og sykle til daglige gjøremål».
Endring på s. 4 i planen.
Barn og unge har en sikker skolevei. Vi har et godt tilpasset kollektivtilbud, særlig for barn og unge, både på dagtid, kveld og i helg. I 2030 gjør det at dobbelt så mange egder reiser kollektivt sammenlignet med 2024.
Tillegg nederst i siste avsnitt på s. 5
.
Sammen gjør vi reisen enkel, trygg og grønn, på dagtid, kveld og i helg.
Tillegg hovedmål 4.1 s. 11
I 2030 er 12 prosent av skogen på Agder vernet. Halvparten av alt nytt vern er produktiv skog.
Tillegg til hovedmål 1.5 på s. 10, ref. «Naturen i Agder er livskraftig og mangfoldig både på land, i vann og i havet, og vi ivaretar naturens karbonlagre.»
Tvedestrand kommune er bygget opp av mange aktive lokalsamfunn, spredt rundt om i kommunen. Tvedestrand kommunestyre vil presisere at vi ønsker å bevare og videreutvikle vår kommunes struktur, ved å ta hele kommunen i bruk. Dette innebærer at Tvedestrand kommune definerer utvikling av våre lokalsamfunn som tettstedsutvikling. Det er nødvendig at ordet bærekraft defineres.