Hopp til hovedinnholdet

65/16/0/0 Klage på vedtak

01

Utvalg for plan og utvikling sin innstilling

Innstilling Behandlet

Eier av eiendom 65 /16 /0/0 får avslag på klage om fritak for renovasjonsavgifter for 4 leiligheter på eiendommen. Klagen avslås da søknad om fritak er innsendt for sent, og dermed ikke oppfyller kravene i de felles retningslinjene for fritak i kommunene i Hallingdal og Krødsherad. Disse retningslinjene ble vedtatt av Hol kommunestyre i sak 64/13 den 31.10.2013. Eier sendte inn søknad om fritak den 23.november 2022 , og fikk innvilget fritak for renovasjonsgebyr for 4 leiligheter i 2023 og 2024. I vedtak et ble det presisert at eier , før fritaksperioden utløper, må gi skriftlig melding til kommunen dersom situasjonen er uendret og det ønskes forlenging av fritaket. Dersom slik melding ikke gis, vil eiendommen bli fakturert fra neste periode, som i dette tilfellet er fra 01.01.2025. Hol kommune har mottatt ny søknad om fritak 29.07.2025.

Vedlegg

Les mer expand_more