← Tilbake

Sak 33/23 - Samarbeid kulturskole grunnskole 2024

01
Kommunedirektørens innstilling : tas til orientering
Innstilling
Behandlet

Saken tas til orientering.

Samarbeidet kulturskole - grunnskole kan vise til gode resultater og har bidratt til et økt

samarbeid mellom kulturskolen og lærere i grunnskolen. Prosjektet har bidratt til en mer

praktisk skole.

Skien kulturskole viderefører elementer fra MIKS-metoden i den ordinære driften når

prosjektet avsluttes i utgangen av 2023.

Bakgrunn for saken

Denne saken følger opp vedtak i sak 22/7 pkt. 2 og er en kortfattet prosjektevaluering.

Saken legges fram til orientering i UKIFF, endelig vedtak gjøres i UOPP.

Bakgrunn for saken

Denne saken følger opp vedtak i sak 22/7 pkt. 2 og er en kortfattet prosjektevaluering.

Saken legges fram til orientering i UKIFF, endelig vedtak gjøres i UOPP.

Vedlegg

Les mer
02
Tilleggsforslag fra AP, V og SP
Tilleggsforslag
På vegne av Venstre, Senterpartiet og Arbeiderpartiet
Behandlet

"Forslag til ekstra midler til samarbeide vil bli vurdert inn mot budsjett 2024"

Vedlegg

Les mer
03
Forslag fra R
Forslag
På vegne av Rødt
Behandlet

UOPP tar tilbakemeldingen om utfordringer ved transport og til orientering, og arbeider med et forslag for å løse finansiell og praktiske utfordringer de ulike skolene i MIKS prosjektet opplever.

Vedlegg

Les mer
04
Oversendelsesforslag fra S. Gjærum (V)
Oversendelsesforslag
Behandlet

Utvalg for oppvekst ( UOPP) ønsker at det etableres dialog med Den kulturelle skolesekken / fylkeskommunen for å finne ut om økonomiske og administrative ressurser kan nyttes annerledes enn under dagens ordning og organisering. Vi ønsker å styrke den lokale tilhørigheten. Vi ber vurdert samarbeid / annen organisering av tilbudet under Den kulturelle skolesekken . UOPP mener at kulturskolen innehar stor og variert kompetanse som vil kunne bidra til at grunnskoleelevenes kulturopplevelser i skoletiden i større grad inngår som ledd i en prosess og hvor elevene er deltakere og medaktører i et sosialt fellesskap.

Vedlegg

Les mer